צרו קשר

כפות רגליים שורפות ואדומות

המשמעות של כפות רגליים אדומות ושורפות

סובלים מכפות רגליים שורפות ואדומות והמליצו לכם לעבור לנעליים מתאימות? באתר של Shoes24 מוצע מבחר איכותי ומעוצב של נעלי נוחות אופנתיות מתאימות לבעיה זו.

רוצים לדעת מה אומר כפות רגליים אדומות ואיך לטפל בבעיה זו? לרשותכם עומד הצוות המקצועי של החנות. כמו כן במאמר הבא תמצאו מידע מתומצת בנושא.

 

הגורמים לכפות רגליים אדומות
רגליים אדומות יכולות להיגרם מסיבות שונות ומגוונות, הכוללות בין היתר:

  • כף רגל אדומה וכואבת – תחושה של כף רגל בוערת הינה תופעה נפוצה בקרב אנשים רבים, ומכונה בעגה המקצועית מטטרסלגיה. כאב זו מקורו בהפעלה של לחץ ממושך וניכר על כריות כף הרגל שמוביל לתחושה של שריפה ולכפות רגליים בצבע אדום. כמו כן במצב זה הכאב מתגבר בעת הזזת בהונות הרגליים, והטיפול בבעיה זו הינו אורטופדי.
  • פגיעה אורטופדית או עצבית – כאב שמגיע מהרגליים, הברכיים או הגב יכול להתבטא בהשפעה ישירה על כפות הרגליים, עם תחושה של כפות רגליים כואבות ושורפות. במקרים אלו יש לברר מהו מקור הכאב בגוף ולטפל בו.
  • מחלות – כפות רגליים ואצבעות רגליים אדומות עם תחושה של שריפה גם יכולות להעיד על מחלות שונות, כמו סוכרת עם תופעה המוכנה נוירו פתיה שמקורה בנזק עצבי היקפי הניכר בכפות רגליים שורפות, כואבות או נימולות. גם בעיות במערכת כלי הדם יכולות להתבטא גם בכפות רגליים כואבות.
  • עודף משקל – אנשים הסובלים מעודף משקל שפעילות היומיום שלהם כרוכה בעמידה ממושכת נוטים לסבול מכפות רגליים נפוחות, עם רקמות וקשת המתאמצות יתר על המידה וכפות רגליים כואבות, שורפות ואדומות.
  • פגיעות ספורט – כאבים בכפות רגליים יכולים להיווצר עקב מאמץ יתר על כפות הרגליים, למשל במהלך פעילות גופנית כמו רכיבה על אופנים או בקרב אנשים המרבים לרוץ. לא אחת מקור הכאבים בקשת נמוכה או גבוהה מידי הנדרשת במדרסים ונעליים מתאימות.
  • מחסור בוויטמינים – לעיתים תופעה של כאבים ושריפה בכפות הרגליים נובעת מחסור בגוף של ויטמינים מקבוצה B.
  • תגובה אלרגית – רגליים אדומות וצורבות יכולות להיגרם גם עקב תגובה אלרגית לחומרים שונים שיש בגרביים או בנעליים.
  • אלכוהול – יש לדעת כי שתיית יתר של אלכוהול גורמת לכלי הדם להתרחב, להעלות את זרימת הדם ומכאן גם לגרום לכפות רגליים אדומות, כואבות ושורפות.
  • קור עז – חשיפה לקור עז לפרקי זמן ארוכים יכול לגרום לכוויות של קור בכפות הרגליים, לנפיחות ולתחושות של צריבה ועקצוצים.
  • נעליים לא טובות – הליכה מרובה עם נעליים לא מתאימות, לוחצות או באיכות ירודה, יכולה להתבטא בכף רגל אדומה, בתחושה של שריפה, כאבים ובדלקות שלא עוברות. במקרים אלו יש לעבור לנעליים אורתופדיות מתאימות.

.

טיפול בבעיית רגליים אדומות
טיפול בכך רגל אדומה, כואבת ושורפת מתחיל בביקור אצל רופא מומחה לזיהוי מקור הבעיה. במרבית המקרים בעיות אלו נדרשות בתמיכה נכונה בכף הרגל עם שינוי סוג נעליים שנעשה בהן שימוש לנעליים נוחות אופנתיות ואיכותיות מתאימות שיתמכו בכף הרגל, ישפרו את היציבה וימנעו לחצים מיותרים. יש כאלו שיתאימו להם נעליים אורתופדיות רחבות, אחרים יצטרכו נעל מתאימה לבעיית פלטפוס עם מבנה מותאם לקשת כף הרגל, ויש מי שיידרשו בנעל רחבה ורכה שבולמת זעזועים המתאימה למשל למחלת סוכרת.

בכל מקרה יש לבחור בנעל מתאימה למנח כף הרגל, למשל אם יש לכף הרגל נטייה החוצה או פנימה  בעת הליכה, נעל שמפצה על מנח זה תמנע עומס על הרגליים והברכיים. כמו כן, לבעיה של רגל אדומה ושורפת תתאים נעל כמה שיותר גמישה ורכה, עם מבנה מרווח במיוחד באזור האצבעות שמונע חיכוך ומעניק כמה שיותר חופש תנועה.

מעבר לכך הטיפול בכפות רגליים כואבות, שורפות ואדומות משתנה בהתאם למקור הבעיה, בין אם על ידי צריכת וויטמינים, ירידה במשקל, טיפולי פיזיותרפיה, שימוש בגרביים מתאימות, נטילת תרופות, ועוד.

 

להזמנת נעלים נוחות ואופנתיות ממותג האנגלי המוכר פיטפלופ שמהונדס בצורה ביומכנית   המתאים לבעיית כפות רגליים כואבות, שורפות ואדומות, ישירות דרך האתר של שוז 24 לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *