צרו קשר

איך מנקים נעלי זמש

איך מנקים נעלי זמש?

באתר המוביל Shoes24 תמצאו מבחר אופנתי של נעלי נשים וגברים, מעוצבות מחומרים לרבות נעלי זמש נוחות, מלטפות ורכות. ואם אתם אוהבים נעליים מזמש אבל חוששים מרגישות, לכלוך וכתמים, הסירו דאגה מליבכם, כי יש לא מעט שיטות יעילות לניקוי נעלי זמש.

רוצים לדעת איך לנקות נעלי זמש? כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא.

 

על מה ולמה זמש?

לפני שנענה על השאלה איך מנקים ג מס כדאי תחילה להבין מה זה ואילו תכונות מייחדות אותו. אז זמש הינו עור מעובד הפוך, שיש לו מרקם רך ונעים למגע, מעט מחוספס ונקבובי. הזמש עצמו משמש למטרות שונות, בין היתר ליצירת נעליים, בגדים, חגורות ותיקים, והוא נחשב לחומר טבעי נוח במיוחד, עם חזות אופנתית על זמנית. ובניגוד לעור רגיל הדוחה כתמים, למרקם של זמש יש נטייה לספוח לתוכו כתמים ונוזלים. אז כדי לשמור על המראה הנאה של נעלי זמש יש לדעת כיצד לנקותן.

 

כמה מילות הקדמה

קיימות מספר שיטות עבור ניקוי וחידוש נעלי זמש. ובכל מקרה חשוב להבין כי ניקוי נעלי ג מס והסרת כתמים שנספגים לתוכן מורכב מפעולות תחזוקה שיש לבצע בשימת לב ועדינות. קודם כל נדרשת בחינה של פעולת הניקוי במקום נסתר בנעל, בטרם עוברים לנקות את כולה. זהירות זו נדרשת בעיקר עבור ניקוי נעלי זמש בהירות, ובהיות הזמש חומר עדין ורגיש.

ועכשיו, אחרי שהבנתם זאת ניתן לענות לעבור לשיטות שונות לניקוי של נעליים מזמש.

 

אז איך מנקים נעלי עור הפוך?

יש יותר מתשובה אחת לשאלה איך לנקות זמש, ולא מעט שיטות שניתן ליישם בשימת לב וזהירות:

  • חומרים ייעודיים – בשוק של ימינו ניתן למצוא חומרי ניקוי ייעודיים לנעלי זמש, שיסירו כתמים, יזינו ויטפחו את העור ויחדשו את מראה הנעליים. החומרים מוצעים בין היתר בדמות ג’ל, קרם, ספריי או ספוג. חומרים אלו יכולים לספק גם שכבת הגנה לנעליים מפני כתמים ורטיבות.
  • אבן זמש – עוד מוצר ייעודי עבור ניקוי זמש הינו אבן זמש, אבן ייעודית למטרה זו בעלת מרקם מחוספס, שיש לשפשפה בעדינות על הכתם בנעל עד להסרתו.
  • חומץ – עם חומץ שיש בכל בית ניתן לעשות שימוש להסרת כתמים קלים על נעלי זמש. לשם כך יש לקחת מטלית נקייה ולספוג אותה בחומץ, ואז לשפשף בעדינות את אזור הכתם בנעל כמה פעמים עד שהכתם נעלם. בשום מקרה אין ליישם את החומץ ישירות על גבי הנעל.
  • מגבונים לחים – ניתן לנקות נעלי זמש גם בעזרת מגבונים לחים המתאימים בעיקר עבור כתמים קלים.
  • מחק – כן, עם מחק לבן רגיל שיש בבית תוכלו לנקות כתמים נקודתיים מנעלי הזמש שלכם, עם שפשוף עדין של הכתם בעזרת המחק.
  • נייר זכוכית – עבור ניקוי של כתמים יותר עקשניים מנעלי זמש, לרבות כתמי בוץ, אפשר לעשות שימוש בנייר זכוכית הכי עדין שיש, עם פעולת שפשוף עדינה של אזור הכתם בנעל.
  • מסיר איפור – שימוש במים מיסרליים, המשמשים להסרת איפור, מספק פתרון יעיל להסרה של כתמים מעור זמש, לרבות כתמים עקשניים. לשם כך יש לטפטף מעט ממים אלו על גבי פד מצמר גפן ולשפשף בעדינות את האזור המוכתם.
  • ניקוי יבש – במידה ומדובר בכתמים קשים ומרובים, כמו כתמי שמן, ניתן לשלוח את נעלי הזמש לניקוי יבש בבית עסק שיודע כיצד לנקות נעליים מחומר גלם זה.

 

איך מנקים נעלי זמש בהירות

יש לשים דגש מיוחד על ניקוי נעלי זמש בהירות, עליהן כתמים יותר בולטים והן יותר רגישות בתגובתן לחומרי ניקוי שונים העלולים להשאיר עליהן כתם. לכן בעת ניקוי זמש בהיר יש לנקוט במשנה זהירות ולעשות שימוש רק בחומרי ניקוי עדינים לא אגרסיביים. למשל ניתן לעשות שימוש באדים לניקוי נעלי זמש בהירות, עם הרתחה של מים בסיר קטן והנחת הנעל מעל לאדי הסיר למשך מספר שניות. לאחר מכן יש לשפשף את הכתם בעדינות בעזרת מברשת שיניים. אם רוצים אפשר להוסיף למים הרותחים גם קצת אבקת כביסה. ובנוסף לכך, גם שימוש בנייר זכוכית מאוד עדין יכול להתאים לניקוי של נעלי זמש בהירות.

 

להזמנת נעלי זמש נוחות ואופנתיות ישירות דרך האתר של שוז 24 לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *