צרו קשר

טיפים ועצות לניקוי ואחזקת נעליים

טיפים ועצות לניקוי ואחזקת נעליים

קניתם מאיתנו נעליים איכותיות ואתם רוצים לשמור עליהן היטב, כך שתוכלו לעשות בהן שימוש לתקופה ממושכת מבלי שיאבדו את יופיין או איכותן? קבלו רשימה של עצות וטיפים לניקוי ואחזקת נעליים מסוגים שונים.

 

ניקוי נעלי ספורט

נעלי ספורט טובות מהוות עבור רבים פריט יומיומי המשמש לא רק לשמירה על הכושר. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה לניקוי נעלי ספורט מלכלוך וזיעה גם כדי להבטיח את חזותן האסטטית וגם בכדי לשמור על בריאות כפות הרגליים, מניעת התפתחות של פטריות, בקטריות וריחות רעים. לשם כך לפניכם כמה טיפים שיעזרו בשמירה וניקוי של נעלי ספורט:

  • נעל ספורט מעור שהתרטבה עדיף שלא לייבש ליד מקור חום מלאכותי הגורם לייבוש, היסדקות ולבלאי של העור. מה שכן כדאי לעשות זה להכניס לתוך הנעל עיתונים שיתרמו לייבושה ולייבש את הנעל באוויר הפתוח.
  • נעלי ספורט הכי טוב לאחסן במקום קריר ויבש ובכדי לנטרל ריחות רעים טוב לפזר בתוכן טלק.
  • עדיף שלא לכבס נעל ספורט במכונת כביסה מכיוון שהיא עלולה לאבד את צורתה. מה שכן ניתן לעשות זה לשטוף את הנעליים ביד עם מים קרים וסבון עדין ולשפשף את הלכלוך עם מברשת, ולאחר מכן לייבש בשמש.

 

חידוש וניקוי נעלי עור

נעלי עור איכותיות הינן נעליים מבוקשות שעשויות מחומר גלם טבעי, עמיד, אסטטי ונושם.

עבור ניקוי וחידוש נעלי עור יש בשוק שורה של מוצרים ייעודיים למטרה זו. יחד עם זאת, מכיוון שעור הינו חומר רגיש כדאי תחילה לבדוק השפעת החומרים בפינה נסתרת של הנעל. כמו כן כדאי להשקיע בחומרי ניקוי איכותיים ומומלצים עבור שמירה על נעלי עור וחידושן, היכולים להיות קרמים, ספריי או משחות.

 

בנוסף ניתן לעשות שימוש בחומרים שונים שיש בבית לשם ניקוי וחידוש של נעליים מעור. למשל ניתן לחדש נעלי עור עם שמן זית, ונעלי עור או זמש אפשר לנקות עם מטלית ספוגה בחומץ או מיץ לימון ולשפשף בעדינות את עור הנעל. בנוסף ניתן לנקות נעלי זמש בעזרת נייר זכוכית עדין במיוחד, ואילו כתמים קלים בנעלי זמש אפשר גם לנקות עם מחק פשוט. אם מדובר בנעלי זמש שנדרשות בניקוי מקיף, ניקוי יבש לנעליים יהיה הכי טוב עבורן.

 

ניקוי וחידוש נעלי בד

נעליים מבד הינן נפוצות, נוחות וקלילות בייחוד בעונת הקיץ, אולם יש להן נטייה להתלכלך בקלות. למרבה המזל יש הרבה דרכים לניקוי נעליים מבד. למשל הסרת כתמים מנעליים מבד ניתן לבצע בעזרת אבקת סודה לשתייה ומי חמצן שמעורבבים עם מים. כעת, בעזרת מברשת שיניים ישנה מברישים היטב את בד הנעל עד להסרת הלכלוך, ולאחר מכן מניחים את הנעליים בשמש עד לייבוש מלא. יש לא מעט סוגים של נעלי בד שניתן לכבס במכונת כביסה עם פעולת כיבוס עדינה ללא סחיטה, ובכל מקרה כדאי לבדוק על תווית נעל הבד את ההוראות לניקיונה.

 

ניקוי נעליים לבנות

עוד סוג של נעליים שיש לרבים מאתנו, שקל מאוד לראות לכלוך וכתמים על גביהן, אלו נעליים לבנות מסוגים שונים. לכל סוג של נעל לבנה, בין אם מבד או עור, יש שיטת ניקוי מתאימה:

  • איך לנקות נעליים לבנות מבד – נעליים לבנות מבד ניתן לנקות כמו כל נעל בד אחרת בעזרת אבקת סודה שתייה, יחד עם כל חומר ניקוי אחר שיש בבית כל עוד הוא לא מכיל אקונומיקה. את הנעל משפשפים עם מברשת שיניים שטובלים בחומר הניקוי המהול במים, ולאחר מכן יש לייבש בשמש. כמו כן ניתן לנקות נעלי בד לבנות בעזרת משחת שיניים שמורחים על גבי מברשת שיניים ועוברים על פני הנעל ומנקים אותה בסיום התהליך. לאחר מכן מסירים מהנעליים שאריות של משחת השיניים בעזרת מגבון לח. בנוסף, נעלי בד לבנות אפשר גם לנקות עם דלי מלא במים חמים וסבון כלים, בתוכו משרים את הנעליים לשעה ולאחר מכן מקרצפים בעזרת מברשת קטנה. לבסוף שוטפים את הנעליים במים נקיים ומייבשים בשמש.
  • איך לנקות נעליים לבנות מעור – לניקוי של נעליים לבנות מעור ניתן להיעזר במגבונים ייעודיים לניקוי עור, וכן ניתן לעשות שימוש במשחת נעליים לבנה באיכות גבוהה. כמו כן אפשר לטבול מטלית נקייה במעט סבון כלים ומים ולנקות את הנעל בעדינות.

להזמנת נעליים איכותיות, נוחות ויפות מסוגים שונים, ישירות דרך האתר של שוז 24 לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *