צרו קשר

איך לבחור נעלי ספורט – טיפים לבחירה נכונה ונוחה

על השאלה איך בוחרים נעלי ריצה או נעלי ספורט באופן כללי, לא פשוט לענות. הסיבה לכך קשורה לנועל או לנועלת ולצרכים הרלוונטיים להם הקשורים לפעילות עצמה. ישנם כיום מגוון רחב מאד של אפשרויות, כמו נעלי ריצה למתחילים ולמתחילות וגם כאלו המיועדות למנוסים ולמנוסות. נעלי הספורט, כולל נעלי הריצה, נבדלות אלו מאלו במטרות שאותן רוצים להשיג, באיכות שלהן וכמובן גם בעיצוב ובחירתן איננה עניין של מה בכך. ולכן, כדי לדעת איך לבחור נעלי ספורט ונעלי ריצה, חשוב לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  1. בחירת נעלי ריצה מתחילה בהגדרת הצרכים. לרצים ורצות בתחילת הדרך יתאימו נעלי ספורט מסוג אחד, ואילו לרצים ורצות עם ניסיון רב בתחום, יתאימו נעליים מקצועיות יותר. חשוב מאד להגדיר את הצרכים כדי להבין מה הכיוון הנכון שבו מומלץ להתמקד ואיזו נעל צריכים.
  2. פרופיל הנעל הוא נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון כאשר דנים בסוגיה אילו נעלי ריצה מומלצות למתחילים ובאופן כללי – איך לבחור נעלי ריצה. ישנם שני מאפיינים עיקריים הקשורים לפרופיל הנעל שאותם חשוב לבדוק: גובה הסוליה וההפרש שבין גובהה של הסוליה בחלק העקב לבין גובהה בחלק שבאזור האצבעות. סוליה גבוהה משמשת כמשככת זעזועים ולכן יכולה להפחית חלק מכוחות הבלימה ולמנוע פציעות וכאבים לא רצויים. עקב שהוא מוגבה יכול למנוע עומס על גיד האכילס, אף על פי שנמצא כי ישנן לא מעט פציעות במקרים של עקב מוגבה. ולכן העניין הוא בהחלט אינדיבידואלי ומצריך בדיקה.
  3. רוחב הנעל גם הוא נקודה שיש לקחת בחשבון בין אם מחפשים נעלי ריצה לכבדי משקל או לרצים אחרים. כדי לדעת איזו נעל תתאים, בהקשר הזה, חשוב לבדוק את האזור הרחב ביותר בכף הרגל. רוחבו של האזור הזה יכול להיחשב סטנדרטי או מעל הסטנדרט (וגם כאן תהיינה כמה קבוצות והבדלים).
  4. כמה שוקלת נעל הריצה גם הוא נקודה חשובה מאד כשדנים בשאלה איך בוחרים נעלי ספורט. ככל שמשקלה של הנעל שאיתה רצים הוא גבוה יותר, כך הנועלים אותה צריכים להשקיע יותר מאמץ בזמן הריצה. מרבית נעלי הריצה שוקלות כיום בין 240 גרם ל-300 גרם ומומלץ מאד לקחת זאת בחשבון כשמחפשים נעלי ריצה חדשות.
  5. בעיות שונות בכפות הרגליים או אפילו בברכיים מצריכות התייחסות מיוחדת. נעל ריצה מומלצת 2022 היא כזו שעוזרת למנוע בעיות כאלו ומבטיחה מענה בהתאמה מלאה. אם אתם סובלים, למשל, מכאבי ברכיים בזמן הריצה, ייתכן מאד שאתם נועלים נעלי ריצה שכלל לא מתאימות לכם ויוצרות פיזור עומסים שאיננו נכון ומוביל למתח ברצועת ה – ITB. אם אתם חשים בעירה בכף הרגל בסיום הריצה, סביר מאד שהנעליים שלכם צרות לכם מדי או אולי נוקשות. במקרה הזה תצטרכו נעליים עם תמיכה טובה, נעליים שהן רכות וגם נעליים רחבות יחסית. 
  6. שליטה בתנועה שלנו בזמן הריצה היא הכרחית, הן כדי לשמור על בריאות כף הרגל והשלד בפרט והן כדי לאפשר לנו נוחות מלאה. עד לאחרונה היה מקובל לחשוב כי צורת כף הרגל שלנו היא זו שיכולה לגרום לפציעה ולכן חשוב להתאים לה את הנעל הנכונה כדי למנוע זאת. אולם, נמצא כי מבנה כפות הרגליים שלנו הוא לא הסיבה לכך, כי אלא הנעל עצמה. בעוד שלאנשים מסוימים תתאים נעל ריצה עם קשת גבוהה, לאחרים תתאים דווקא נעל עם קשת שטוחה יותר. מסיבה זו התאמה מדויקת ונכונה של נעל הריצה היא הכרחית וזה יכול לבוא לידי ביטוי בפרמטרים שונים ומגוונים.
  7. מחיר של נעל ריצה מהווה אינדיקציה למספר פרמטרים ונקבע לפיהם: 
  • מיצוב המותג בשוק העולמי.
  • הטכנולוגיה ממנה עשויה הנעל.
  • דגם מתקדם מול דגם ישן יותר.
  • החומרים ממנה עשויה הנעל.
  • משקל הנעל (ישנם נעליים קלות במיוחד שמחירם גבוה יותר)
  • רמת בלימת הזעזועים של הנעל.

הזול, וכפי שקורה בלא מעט מצבים, עולה ביוקר ובזה לא כדאי לכם להיתקל בשעה שאתם רצים. 

לכל אחד מאתנו מתאימה נעל ריצה אחרת וכדאי מאד להיעזר במומחים כדי למצוא מה שמתאים. הדגמים כיום הם רבים ומגוונים וחשוב למדוד כהלכה את נעל הריצה וגם להבין לעומק את הצרכים. מחפשים נעל ספורט נוחה, איכותית וגם טובה? כזו שתוכלו לצאת איתה לריצה קצרה או ארוכה? אתר Shoes24 מעמיד לרשותכם מגוון רחב של נעליים, כולל נעלי נוחות ואורתופדיה, הן לנשים והן לגברים. לסקירת האפשרויות הרלוונטיות עבורכם, לחצו כאן, ולקבלת מענה לכל שאלה, צרו קשר בטלפון 052-5080809. נשמח לעמוד לרשותכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *